Bra att tänka på inför vårt servicebesök.

Allmän information.
Avbokning av servicebesök samt begränsat tillträde, uteblivet besök.

Hör av dig till oss senast dagen innan för eventuell ombokning eller avbokning. Skicka avbokning eller önskemål om ny tid till avbok@vitvaruservice.se.

Om avbokning sker samma dag eller om ingen är hemma vid besöket kommer uteblivet besök att debiteras separat med 850 kr.

Inför servicebesök ska produkten vara urplockad och åtkomlig för tekniker d.v.s. inte hindras av eventuella snickerier eller inbyggnationer.

En frys ska vid besöket vara avfrostad enligt instruktion i bruksanvisningen.

Om inte produkten är åtkomlig för serviceteknikern på avtalad tid, kan service inte utföras och nytt servicebesök behöver bokas. Inför det nya servicebesöket behöver produkten göras tillgänglig, om t.ex. snickare behöver anlitas görs detta av dig till självkostnadspris.Detta gäller även för servicebesök som bokats inom produktens garantitid eller som faller in under din reklamationsrätt.

Ska du få en ny maskin installerad är det bra att plocka undan möbler och annat som kan stå ivägen då nya maskinen ska pirras in. Skydda känsliga golv.

Vi vill påminna om att ha kvitto eller garantibevis tillgängligt vid besöket för att garantin ska gälla.

Har du själv inte möjlighet att vara på plats och släppa in teknikern, måste du ordna detta på annat sätt och meddela oss.

Om du inte redan har en bestämd tid kommer teknikern kontakta dig arbetsdagen innan för att boka in det.

Om felet på din produkt är orsakat av handhavandefel eller av annan orsak inte täcks av tillverkningsgarantin gäller nedan prislista

Reparation till fast pris. Fastpris är 1795kr inkl. moms, undersökning och reservdelar (med RUT). 2320kr utan RUT per produkt.

Teknikern tar betalt direkt efter besöket via kort, Swish eller faktura. Fakturaavgift om 60kr tillkommer vid val av faktura.

APPLiAs Konsumentbestämmelser

APPLiA (EHL) Reparation 2021

APPLiA (EHL) konsumentköp

APPLiA Reservdelar 2019

Våra varumärken